Πέμπτη 7 Απριλίου 2011

Πώς να αντιμετωπίσετε τους «δύσκολους» συναδέλφους...

Woman throwing papers on man - office argue concept Stock Photo - 6302297 

Το  αφεντικό είναι υπερβολικά απαιτητικό, οι συνάδελφοι απόμακροι, ενοχλητικοί, ανταγωνιστικοί και έτοιμοι πάντα να σας μειώσουν...

Αν δεν έχετε ήδη περάσει από ένα τέτοιο εργασιακό περιβάλλον, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να βρεθείτε σε ένα ανάλογο στο μέλλον -  ειδικά σε μια εποχή που όλοι παλεύουν να κρατήσουν μια δουλειά με νύχια και με δόντια, ακόμη και εις βάρος άλλων. Μην απελπίζεστε αν αισθάνεστε ότι δεν υπάρχουν τρόποι να αντιμετωπίσετε τέτοιες καταστάσεις, παρά μόνο να τα «βροντήξετε» και φύγετε. Η πείρα μου έχει δείξει ότι υπάρχουν κάποια βήματα που μπορείτε να ακολουθήσετε προκειμένου να εμβαθύνετε στην κατάσταση και να ακολουθήσετε τις λύσεις που ταιριάζουν σε αυτή, βγαίνοντας από τη θέση του θύματος.
Αναγνωρίστε νωρίς τους «προβληματικούς» συνεργάτες
Είτε μόλις ξεκινήσατε σε μια καινούργια δουλειά, είτε αλλάξατε τμήμα, το σημαντικό είναι να βρείτε από νωρίς ποιοι συνάδελφοι είναι «τοξικοί». Κάποιοι μιλάνε πολύ και δεν ακούνε ποτέ, άλλοι είναι ισχυρογνώμονες, ενώ μπορεί να συναντήσετε κι αυτούς που κριτικάρουν συνεχώς αρνητικά τη δουλειά των άλλων, που είναι ασυνεπείς ή αυτούς που κουτσομπολεύουν… επικίνδυνα. Είναι πολλοί οι τύποι κι εσείς πρέπει εξ αρχής να τους ανιχνεύσετε για να μην πέσετε στις παγίδες τους.
Προσέξτε τα αφεντικά
Όλοι έχουμε βρεθεί κάτω από την πίεση ενός αλαζονικού αφεντικού, που θέλει να ελέγχει τα πάντα και πολλές φορές να μην αναγνωρίζει τη δουλειά μας. Αν έχετε πρόθεση να κρατήσετε τη δουλειά σας, θα πρέπει να μάθετε να πηγαίνετε με τα νερά του, όσο φυσικά αυτό δεν αλλοιώνει την προσωπικότητά σας. Αν σας θίγει ή δεν αναγνωρίζει τη δουλειά σας και δρα με αυτόν τον τρόπο με όλους τους υπαλλήλους, σημαίνει ότι δεν έχει κάτι προσωπικό μαζί σας. Αν διαπιστώνετε χρωματισμένες αρνητικά συμπεριφορές μόνο απέναντί σας, ζητήστε ένα ραντεβού μαζί του. Έτσι θα αποδείξετε το δυναμισμό σας, αλλά και τη διακριτική σας διάθεση να επιλύσετε το θέμα. Αυτό που πρέπει να προσέξετε είναι να μην τον θέσετε σε κατάσταση άμυνας, αλλά να κάνετε διάλογο μαζί του.
Εκτιμήστε την κατάσταση
Αφού ξεπεράσετε το πρώτο σοκ ότι κάποιοι συνάδελφοι/συνεργάτες σας φέρονται αντιεπαγγελματικά, πάρτε βαθιές ανάσες και προσπαθήστε να δείτε τι είναι αυτό πάνω σας που μπορεί να τους προκαλεί. Το κάνουν και με άλλους; Έχει να κάνει με εσάς ή με τη διάθεσή τους; Σας βλέπουν ανταγωνιστικά; Σας φοβούνται;
Λάβετε δράση
Το να αποδεχτούμε σιωπηλά την κατάσταση δεν είναι καλή επιλογή και προσωπικά δεν με έχει βοηθήσει ποτέ. Αν εκτιμάτε ότι ο συνάδελφος που σας διαβάλλει, σας βλέπει ανταγωνιστικά, μιλήστε μαζί του, προκειμένου να του δείξετε ότι δεν επιθυμείτε τη θέση του, αλλά είστε ευχαριστημένη από τη δική σας. Αν η αρνητική του συμπεριφορά περιορίζεται σε μεμονωμένα περιστατικά και έχει να κάνει με άλλους παράγοντες, υψώστε το ανάστημά σας ανά περίσταση, χωρίς να δώσετε συνέχεια. Αν, όμως, οφείλεται στο ότι θέλει να σας κάνει τη ζωή δύσκολη, απλώς και μόνο επειδή «δεν ταιριάζουν τα χνώτα σας», κρατήστε αποστάσεις, αφού πρώτα του δείξετε ότι έχετε αντιληφθεί το παιχνίδι που παίζει και θα απευθυνθείτε σε ανώτερούς του αν χρειαστεί.
Κινηθείτε με γρήγορα βήματα
Αν αφήσετε την κατάσταση να διαιωνίζεται, ο θυμός που σας προκαλεί θα μεγαλώσει τόσο μέσα σας, ώστε να μην μπορείτε να δείτε πλέον τα πράγματα αντικειμενικά και ίσως να καταλήξετε σε ακραίες αντιδράσεις. Ακόμη, θα έχετε δώσει ένα μεγάλο χρονικό διάστημα στο συνάδελφο να σας φέρεται με άσχημο και θα έχετε αφήσει μια κατάσταση να καθιερωθεί.
Συμφωνείστε ότι διαφωνείτε
Αν οι διαφορές σας έχουν να κάνουν με την οπτική σας πάνω σε ένα project ή στον τρόπο που πρέπει να γίνει μια δουλειά, προσπαθήστε να του εξηγήσετε ότι είναι απόλυτα φυσιολογικό δύο άνθρωποι να διαφωνούν και ότι είστε διατεθειμένη να βρείτε μια μέση οδό που θα ικανοποιεί και τους δύο. Αν η άλλη πλευρά δεν δείξει καμία θέληση για συμβιβασμό, εξηγήστε στον προϊστάμενό σας ότι εσείς είχατε όλη την καλή θέληση να συνεργαστείτε με το άτομο αυτό κάνοντας συμβιβασμούς – αλλά όχι υποχωρώντας ολοκληρωτικά – ενώ αυτό όχι.
Προστατέψτε τη φήμη σας
Το να παραπονιέστε σε όλους όπου σταθείτε κι όπου βρεθείτε, δεν έχει τίποτα να σας προσφέρει πέραν του ότι θα καταλήξετε η «γκρινιάρα» του γραφείου και θα δημιουργήσετε αντιπάθειες. Συν του ότι αν εμπλέκεστε συνεχώς σε διάφορες παρόμοιες καταστάσεις, ο διευθυντής σας πιθανόν να αρχίσει να σας κατηγορεί ότι δεν αφιερώνετε αναπόσπαστο χρόνο στη δουλειά σας. Μιλήστε μόνο με κάποιο έμπιστο άτομο, αν αυτό σας βοηθάει να εκτονωθείτε.

Το μυστικό

Ό,τι κι αν υπομένετε από συναδέλφους-σαμποτέρ, ποτέ μην πέσετε στο επίπεδό τους – αυτό είναι κάτι που ακολουθώ πιστά στη ζωή μου. Δίνετε πάντα το παράδειγμα, διατηρήστε την ψυχραιμία σας (με τους 10 τρόπους που έχουμε αναφέρει σε άλλο άρθρο) και δράστε με επαγγελματισμό. Αν το θέμα προχωρήσει, εσείς θα έχετε διαφυλάξει την αξιοπρέπειά σας και αυτό θα κάνει καλή εντύπωση στους ανώτερούς σας. 

πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου